Förändringarnas vind blåser..kraftigt! =)

Nu har jag sagt upp mig på Telia och jobbat sista dagen där. Idag har jag börjat på cafe och kallskänksutbildningen och jag har blivit veckovegitarian..på det sättet minskar jag kraftigt min köttkonsumtion och ökar mitt välbefinnande både fysiskt och psykiskt.

Tack alla som ahr hjälpt oss med flytten vi älskar vår nya lägenhet!!

Om ni vill ha tips på vegmat. Köp tortillabröd och vitlökssås eller annan kall sås. stek paprika och lök, värm bröden lägg i paprika, lök, sallad, fetaost och jordnötter. Jammii! Jag toppar även med vanlig riven ost för jag är ostochman..testa även med majs och coctailtomater..varför inte guacamole! Veg is the shit! Det är så gott!!

MacDonalds veghamburgare var ok men ingen höjdare, Burgerkings däremot är skitgod! Tycker jag iaf =)

det finns goda vegburgare att köpa på affären. jag köpte mina på konsum och de var både kravmärkt, nyckelhålsmärkt och närproducerade.

keldas ostsås med pastahjul e oxå en höjdare tycker jag hehe..snabb, onyttig och billig mat.

Jag har även ätit väldigt goda tortilini fylld med karljohansvamp. När jag gick ut och åt tog jag veg-tikkamasala som oxå är väldigt god.

Crepes fyllda med champinjonstuvning, sallad med mozarella, soltorkad tomat och blandade grönsaker samt en örtdressing, vitlöksbröd. ja det finns ju HUR mycket som hellst..

På grillpartyt grilla hallomiost och majskolv, laga en egen potatissallad.

dock ska jag "unna" mig kött på helgen..dels för att det är ju fantastiskt gott oxå och dels för att jag e lite nojig garanterat helt i onödan om att jag ändå behöver kött..så jag börjar såhär så får vi se vart det slutar. nu ska jag käka en pizza med mozarella, pesto och paprika. Den e ju godas varesig man vill äta veg elelr ej, ni vet den Dr oötger (kan inte stava =)

Önska mig lycka till nu i skolan, har köpt kockkläder för 1000 kr idag och jag är oficiellt ARBETSLÖS!! =)


 




 Varför avbildas alla kockar som män? Döda steriotypen tack!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0